Pemf terapi, pulserende elektrisk magnetterapi

Pemf terapi

PEMF står for Pulsed Electrmagnetic Field. Pemf maskinen udsender elektromagnetiske bølger ved forskellige frekvenser, for at stimulere og tilskynde din krops naturlige genopretningsprocess.

Hele din krop, inklusiv hud, knogler og organer er sammensat af celler. Membraner i sunde celler har positive og negative magnetiske ladninger. Disse ladninger kræves for at udveksle ioner, der bærer kemiske grundstoffer, calcium og kalium, som din krop har brug for, for at fungere.

Over tid, forværres dine celler, eller bliver skadet, og når det sker, mister de deres magnetiske ladninger - og med dem, evnen til at udveksle ioner. Symptomer som betændelse, træthed og smerte er forårsaget af beskadigede celler med lave ladninger.

PEMF-teknologi gendanner cellernes sunde elektromagnetiske ladninger.

Apparatet som jeg arbejder med, er testet af Dr. Pawluk og FDA (Food And Drug Administration) godkendt. Det er produceret i  Israel.

Behandlingen er helt smertefri, tager fra 4 - 30 min., alt afhængig af intensiteten man bliver behandlet med. Det kræver ligesom med akupunktur, flere behandlinger i træk, men er også individuelt. Apparatet kan spænde fra lav, helt op til 7000 gauss i intansitet. Børn kan også behandles. De tager faktisk endnu bedre i mod og heler hurtigere.

Jeg vil gerne henvise til en fantastisk bog skrevet af Dr. Pawluk, "Powertools For Health", som beskriver hvordan og hvilke sygdomme man kan behandle/ helbrede med PEMF terapi.