Pleurotus Pulmonarius

Svampe kosttilskud som kan reetablere en syg mikrobiota

Ubalancer i tarmen - Behandling med svampesporer som kosttilskud

Det unikke i denne nye behandlingsmetode er, at du får skræddersyet din behandling med udgangspunkt i den enterotype/ mikrobiota du er født med. Ingen mennesker er ens. Vi har hver især vores helt egen mikrobiota (bakterie sammensætning). Vi mennesker er delt op i 3 forskellige enterotyper (bakteriestammer), men indenfor den enkelte enterotype er hver især helt unik.

Det er med et specielt apparat, Dräger mx8000, at jeg kan se hvilken enterotype du er, samt med nøjagtighed sige, om du har en dysbiose, overvækst af bakterier, eller svamp (SIBO/SIFO), malabsorption, NASH, fedt i leveren, Crohn, CU, eller har en aktiv virus. Det kan have store konsekvenser for dit helbred.

Udover apparatet, tages der blodprøver, måles med varmekamera, lyses med woodlamp i munden, for at se om der er propioni acnes, fusibacterium, eller porphyromonas i munden. Ubalancerne starter i munden! Se video om Dr. Donatini nye bog om bakteriesammensætningen i munden.

Det bedste er selvfølgelig at forbygge sygdom, derfor er det en god idé få et sundheds tjek hvert år, eller halve år. Er der allerede sygdom i kroppen, bruges behandlingen til at få kroppen tilbage i balance, ved at dæmpe inflammationen, dræbe virus og øge diversiteten af mikrobiotaen og dermed mindske væksten af de dårlige bakterier. Behandling er målrettet og meget effektiv.

Man kan godt tage medicin sammen med svampesporerne. Mange gange kan man faktisk helt undgå, eller klare sig med mindre medicin, fordi svampene fremmer virkningen af medicinen. Der er ingen bivirkninger ved behandling med svampene, da det er et kosttilskud.

Protokollen for testen:

• Igen antibiotika, koloskopi, eller probiotika 20 dage før testen.
  • Mad aften før: Ingen bønner, mælkeprodukter, korn, pasta, grøntsager, frugt, bær, honning, tyggegummi, eller alkohol.....det nemmeste er bare at spise kogt kylling eller fisk med parboiled ris, eller basmatiris til (ikke grove). Salt og krydderier ok (ikke hvidløg)
  • Faste efter kl.22, må godt drikke vand, eller the herefter
  • Efter midnat, kun vand (ingen bobler i!)
  • Om morgenen samme dag som testen: Ikke børste tænder, eller kun med vand, ikke drikke noget, heller ikke vand. Ingen tyggegummi. Ingen sport, fysik udfoldelse, ingen kosttilskud, eller æteriske olier. Heller ikke på huden. Kun nødvendig medicin. Ingen parfume, deodorant eller læbestift/ læbebalsam.